20/1/08

Punts de vista

La balança
Els col·loco un per un, amb cura de no esmicolar-los. Pesen, massa. Sembla desequilibrar-se cap al cantó que costa més d’acceptar, com sempre. Intento distanciar-me’n; m’enretiro una mica del marbre on reposa, ara immòbil, la balança dels records. Me la miro. Els agafaria tots, primer un, després un altre i els faria miques: trossos petitíssims fins que es desintegressin.

Decideixo, però, que tot és relatiu. I enmig de la vaguetat de les coses relatives, els vaig recuperant: ara no els esmicolaré, potser més tard. Tal i com els agafo, observo: petites peces que conformen un tot. Les miro i les remiro, des de cadascun dels angles possibles. Són les meves peces. Les puc encaixar, i totes troben el seu lloc. Ara sí.

Xàldiga
19/1/08

Sovint, per no dir sempre, pensem que la nostra manera de veure i entendre el món és la correcta, l'única. Seguim pensant així fins que, de sobte, un dia qualsevol, descobrim de quina manera s'ho mira tot plegat algú altre: aleshores, aquesta nova forma de pensament ens crida l'atenció. I ens obre els ulls cap a una altra mena de realitat, diferent d'aquella que fins ara crèiem immutable.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Bon dia!
com estàs?
espero que mooolt bé.
Segueix així, és moolt bonic.
muaaaks

Anònim ha dit...

L'anònim sóc jo, la Laura Espelt, però no sé pas com fer-ho perquè em deixi posar el nom... aaaiii.. sóc una totalment inexperta.
petons i perdó.

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Xuli!!
Com estem? Espero que tot la mar de bé! jo em passejo pel teu fotolog molt sovint i les fotos són una passada...

Ja tinc ganes de fer una xerrada d'hores i hores amb vostè, senyoreta! A veure quan trobem un foradet, no?

Petonàs!

(Ah, i era jo la del comentari eliminat, jajjaj;P)